ChatGPT auttaa monessa myyntiprosessin vaiheessa: tiedonhaussa ja hakukoneoptimoinnissa, leadinhankinnassa, presalesissa ja prospektoinnissa, kontaktoinnin ammattimaistamisessa, leadin pitämisessä lämpimänä, tapaamisten varmistamisessa, tuotekuvausten ja tukimateriaalien tuottamisessa, lisäarvoargumentoinnissa, tapaamisiin valmistautumisessa, yksilöllisessä argumentoinnissa ja hinnan puolustamisessa, tarjoustyöskentelyssä, ostajan motiivien huomioimisessa ja asiakkaan pitämisessä.
OpenAI julkisti ChatGPT:n loppuvuodesta 2022 ja nyt eri alojen ammattilaiset etsivät tapoja hyödyntää sitä myyntityössään. Petri Parvisella on 14 vuoden kokemus tekoälyn hyödyntämisestä myynnissä, aluksi verkkokaupoissa ja suoramarkkinoinnissa ja viime vuosina myös muissa myyntitavoissa ja –kanavissa. Hän on yksi maailman johtavia tutkijoita myynnin ja tekoälytyökalujen yhdistämisessä, mutta hänen leipälajinsa on myyntityön modernisoiminen ja kiihdyttäminen tavalla, joka on aina ja ehdottomasti sovitettu toimialan luonteeseen.
Tavoite
Koulutuksesta saat yksityiskohtaisia ohjeita ja selkeitä periaatteita ChatGPT:n käytölle myyntityön eri vaiheissa. Opit käyttämään ChatGPT:tä myynti- ja suoramarkkinointityön osana ja teet työstäsi tuottavampaa ja luovempaa!
Kenelle
Koulutus sopii B2B- ja B2C-myyjille, markkinnoinnin ammattilaisille, asiakaspalvelutyöntekijöille, myynnin esihenkilöille, yrittäjille, johtajille, sisällöntuottajille, asiantuntijapalvelualoille, koulutusalan tekijöille.
Vaativuustaso
Taso 2: Edistynyt taso – Yleisluontoisempaa tietoa ja helposti sisäistettäväsisältö. Perustutkinnon ylläpitoon ja ammattitaidonkehittämiseen.
Koulutuksen sisältö
ChatGPT myyntiprosessin alkupäässä
- Miten ChatGPT:tä voi käyttää tiedonhaussa ja hakukoneoptimoinnissa, leadinhankinnassa, presalesissa ja prospektoinnissa, kontaktoinnin ammattimaistamisessa, leadin pitämisessä lämpimänä, tapaamisten varmistamisessa, tuotekuvausten ja tukimateriaalien tuottamisessa
ChatGPT myyntityön yritimessä eli ihmiskohtaamisissa ja asiakkuuden ylläpitämisessä
- ChatGPT:n käyttöä lisäarvoargumentoinnissa, tapaamisiin valmistautumisessa, yksilöllisessä argumentoinnissa ja hinnan puolustamisessa, tarjoustyöskentelyssä, ostajan motiivien huomioimisessa ja asiakkaan pitämisessä.
Määrälliset tekoälytyökalut ja työkalujen yhdistäminen botteihin ja muihin tietojärjestelmiin
- Esimerkkejä ja tutkimustuloksia sekä ChatGPT:n että muiden tekoälytyökalujen koneellisesta käytöstä API-rajapintojen kautta, numeroihin liittyvistä tekoälyn mahdollisuuksista ja tekoälyn lähitulevaisuudesta.
Hyödyntämisvinkit ja jatkotoimenpiteet
Avainsanat
ChatGPT, Chat GPT, myynti, myyntiprosessi, tekoäly, AI
Kouluttajakuvaus
Petri Parvinen on Helsingin yliopiston strategisen markkinoinnin ja johtamisen professori, sarjayrittäjä, sijoittaja, hallitusammattilainen ja myyjä. Hän on maailman johtavia modernien digitaalisten välineiden ja myyntityön yhdistämisen asiantuntijoita ja tutkijoita, jolla on aina kärsivällisyyttä tutustua kunkin alan kaupallistamisen erityispiirteisiin. Petriä on kutsuttu osuvasti ”tiedeyhteisön pitelemättömäksi kauhukakaraksi, jonka räjähtävä ilmaisu on uutta ja raikasta akateemisen maailman suunnalta”.