Esihenkilön viestintätaidot ovat ratkaisevassa roolissa siinä, miten hyvin tiimi työskentelee ja tekee tulosta. Esihenkilöviestintä vaikuttaa myös työilmapiiriin ja työssä viihtymiseen. Sujuvasti viestivä ja vuorovaikutustaitoinen esihenkilö saa tiiminsä loistamaan!
Tavoite
Koulutuksessa opit suunnittelemaan ja toteuttamaan esihenkilöviestintää tarkoituksenmukaisesti:
- Saat vinkkejä tiimin luottamuksen rakentamiseen
- Opit muotoilemaan tavoitteet ja ydinviestit tiimillesi sopivalla tavalla
- Opit hyödyntämään tunneälyä ja sanatonta viestintää esihenkilötyössäsi
- Tiedät, kuinka motivoida tiimiäsi
- Saat hyödyllisiä vinkkejä palautteen antamiseen ja vastaanottamiseen.
Kenelle
Esihenkilötehtävissä aloittaville ja esihenkilötehtävissä jo työskenteleville viestintätaitojen kertaajille.
Vaativuustaso
Taso 3: Kapeat ja syventävät aihealueet, jonkin verran erityiskysymyksiä.
Koulutuksen sisältö
- Esihenkilöviestinnän tehtävät, tavoitteet ja suunnittelu
- Luottamuksen rakentaminen
- Strategian viestiminen tiimille
- Tarkoituksenmukaiset viestintäkanavat
- Vuorovaikutustyylit, tunneäly ja sanaton viestintä esihenkilötyössä
- Kuuntelemisen taito
- Haastavat esihenkilöviestintätilanteet ja niiden käsittely
- Sisäiset ja ulkoiset motivaatiotekijät
- Esihenkilö palautteen antajana ja vastaanottajana
Avainsanat
esihenkilöviestintä, esihenkilötyö, viestintä, vuorovaikutus, motivaatio, palaute, strategia, johtaminen
Kouluttajakuvaus
FM Eila Mäntyjärvi on työskennellyt jo lähes kaksikymmentä vuotta viestinnän asiantuntijana, sisällöntuottajana ja kouluttajana. Lisäksi hän on työskennellyt radio-, lehti- ja verkkotoimittajana, copywriterinä ja strategina.
Eilan asiakkaisiin lukeutuu yrityksiä ja organisaatioita yhden hengen pienyrityksistä pörssiyhtiöihin. Hänen suosittuihin koulutuksiinsa on osallistunut satoja eri alojen ammattilaisia; mm. suuryritysten, kuntien ja kaupunkien johtajia, yrittäjiä, esihenkilöitä, asiantuntijoita ja opettajia.
Eilan visiona on tehdä Suomesta maailman paras työpaikka. ”Siihen pääsemme esihenkilöiden viestintä- ja vuorovaikutustaitoja kehittämällä”, hän sanoo.