”Meillä tehtiin henkilöstökysely eikä sen seurauksena taaskaan tapahtunut mitään.” Kuulostaako tutulta? Tämän koulutuksen jälkeen henkilöstökyselyn hyödyntäminen ei jää työpaikallasi enää puolitiehen! Saat koulutuksesta selkeän prosessin ja parhaat vinkit onnistuneen henkilöstökyselyn toteuttamiseen sekä vaikuttavaan ja innostavaan hyödyntämiseen yhdessä organisaation sidosryhmien kanssa.
Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on tarjota osallistujille erinomaiset valmiudet henkilöstökyselyjen toteuttamiseen ja vaikuttavaan hyödyntämiseen omassa organisaatiossa. Koulutus auttaa osallistujia rakentamaan selkeän kyselyprosessin ja viestintäsuunnitelman osana oman organisaation vuosikelloa, sitouttamaan eri osapuolet kyselyprosessiin ja taklaamaan henkilöstökyselyihin liittyviä sudenkuoppia. Henkilöstökyselyjen hyviä käytäntöjä käydään läpi esimerkkien kautta.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu HR-ammattilaisille, jotka vastaavat organisaatiossaan henkilöstökyselyjen toteuttamisesta joko omatoimisesti tai tutkimuskumppanin kanssa.
Vaativuustaso
Taso 2: Edistynyt taso – Yleisluontoisempaa tietoa ja helposti sisäistettäväsisältö. Perustutkinnon ylläpitoon ja ammattitaidonkehittämiseen.
Koulutuksen sisältö
Henkilöstökyselyillä vaikuttavaan kehittämiseen
- Milloin henkilöstökyselyjä kannattaa tai ei kannata toteuttaa?
- Kevyempi pulssikysely vai laajempi henkilöstötutkimus?
- Mitä kyselyprosessin eri vaiheissa kannattaa huomioida?
- Miten henkilöstökyselystä on hyvä viestiä?
- Miten sitoutat johdon, esihenkilöt ja työntekijät henkilöstökyselyyn?
- Miten analysoit henkilöstökyselyn tuloksia, ml. avoimet palautteet?
- Miten tuet johtoa, esihenkilöitä ja tiimejä tulosten hyödyntämisessä?
- Miten suunnittelet ja toteutat vaikuttavat kehitystoimenpiteet?
Avainsanat
henkilöstökysely, henkilöstötutkimus, työntekijäkokemus
Kouluttajakuvaus
Annarita Koli (FT, VTM) on intohimoinen henkilöstötutkimusten, tiedolla johtamisen ja osallistavan kehittämisen puolestapuhuja. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus henkilöstötutkimuksista ja työntekijäkokemuksen kehittämisestä erilaisissa rooleissa. Annarita on ollut toteuttamassa kysely- ja haastattelututkimuksia seniorikonsultin roolissa lukemattomille yrityksille ja organisaatioille niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Hän on analysoinut henkilöstökyselyjen tuloksia laidasta laitaan, esitellyt tuloksia johtoryhmille sekä valmentanut esihenkilöitä ja HR-ammattilaisia tulosten hyödyntämiseen. Annarita seuraa aktiivisesti työelämätrendejä ja tuntee henkilöstötutkimusten markkinan hyvin. Annarita on henkilöstö- ja asiakastutkimuksia tarjoavan Promenade Insight Oy:n kehitysjohtaja ja omistaja.