Kuinka kehittää vetovoimainen työntekijäkokemus, joka houkuttelee ja sitouttaa osaajia? Koulutuksessa työpäivämuotoilija Aku Varamäki kertoo, miksi työntekijäkokemukseen kannattaa panostaa, mitä työntekijäkokemus oikeastaan on ja millaisen lähestymistavan muotoiluajattelu antaa työntekijäkokemuksen kehittämiseen.
Tavoite
Koulutus tutustuttaa sinut työntekijäkokemusmalliin sekä muotoiluprosessiin ja -ajatteluun työntekijäkokemuksen kehitysmenetelmänä.
Kenelle
Koulutus sopii HR-ammattilaisille, organisaation johdolle sekä kaikille, jotka haluavat ymmärtää miten työntekijäkokemusta voi kehittää.
Vaativuustaso
Taso 2: Edistynyt taso – Yleisluontoisempaa tietoa ja helposti sisäistettävä sisältö. Perustutkinnon ylläpitoon ja ammattitaidonkehittämiseen.
Sisältö
Mitä muotoiluajattelu antaa työntekijäkokemuksen kehittämiseen?
- Mistä työntekijäkokemus muodostuu ja miksi sen kehittäminen on tärkeää?
- Muotoiluprosessi ja muotoilijan mindset
- Esimerkkejä muotoiluajattelun soveltamisesta työntekijäkokemuksen kehittämiseen
Avainsanat
Työntekijäkokemus, EX
Kouluttajakuvaus
Aku Varamäki on kokenut organisaatioiden kehittäjä sekä työntekijäkokemuksen, henkilöstön kehittämisen ja muutosten asiantuntija. Hän ja yrityksensä Workday Designers ovat pioneereja muotoiluajattelun hyödyntämisessä organisaatioiden sisäisen kehittämisen välineenä.
Aku on pidetty kouluttaja ja puhuja, jonka ajatuksia herättävät ja toiveikkaat puheenvuorot saavat kiitosta. Muotoiluajattelu lähestymistapana on raikas ja työelämän nopeisiin muutoksiin hyvin istuva.
Aku puhuu ja valmentaa viikoittain erilaisia työyhteisöjä muotoiluajattelun hyödyistä organisaatioille. Hänellä on työkokemusta muutoksen tekemisestä sekä ruohonjuuritasolla että johdon kumppanina niin isoissa kuin pienissäkin organisaatioissa.