Koulutuksessa käsitellään näitä terveydenhuollon keskeisimpiä oikeussuojakeinoja. Webinaarissa käydään käytännönläheisesti läpi perusasioita muistutuksesta, kantelusta ja potilasvahingoista sekä siitä, kuinka potilasasiamies voi olla näissä apuna.
Tavoite
Koulutuksen jälkeen osallistuja tietää mikä on muistutuksen ja kantelun ero sekä minkälaiset nämä reklamaatioprosessit ovat.
Kenelle
Koulutus sopii terveydenhuollon henkilöstölle.
Koulutuksen sisältö
Muistutus ja kantelu: ero ja menettelyperiaatteet
Potilasvahinkoepäilyyn liittyvät perusperiaatteet
Avainsanat
muistutus, potilasvahingot, terveydenhuolto, kantelu
Kouluttajakuvaus
Kouluttajana toimii Hanna Sykkö sh(AMK), HTM, tohtorikoulutettava, vs. johtava potilasasiamies, VSSHP.
Hanna Sykkö on työskennellyt terveydenhuollon eri tehtävissä yli 20 vuoden ajan niin julkisella kuin yksityisellä sektorilla sekä ulkomailla. Tällä hetkellä hän toimii Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiirin johtavana potilasasiamiehenä ja kirjoittaa parhaillaan väitöskirjaa potilasasiamiestoiminnan kehittämisestä. Hanna toimii kansallisen asiakas- ja potilasturvallisuus strategian yhden strategisen kärjen tavoitteen projektipäällikkönä sekä Suomen potilasasiamiesyhdistyksen puheenjohtajana. Hän on myös ollut potilasasiamiestoiminnan asiantuntijana mm. STM:n virkamies- ja päättäjätapaamisissa sekä kouluttajana useissa valtakunnallisissa tilaisuuksissa potilaan oikeuksiin liittyen.