Systemaattisuus luo selkeyttä ja selkeys lisää mahdollisuuksia onnistua. Kasvata yrityksesi kilpailuetua! Koulutuksen tavoitteena on antaa vinkkejä, miten tunnistaa erilaisia asiakasryhmiä ja niille ominaisia piirteitä, miten rakentaa satunnaisista asiakkaista kestäviä kumppanuuksia ja siten kestävää tuloksellista tekemistä.
Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä systemaattisen asiakkuuksien johtamisen merkityksestä. Koulutus perehtyy erilaisten asiakasryhmien ja niiden tarpeiden tunnistamiseen. Tavoitteena on oppia, miten satunnaisista asiakkaista rakennetaan kestäviä kumppanuuksia ja saadaan aikaan kestävää tuloksellista tekemistä.
Kenelle
Koulutus sopii esihenkilöille ja ylimmälle johdolle.
Vaativuustaso
Taso 2: Edistynyt taso – Yleisluontoisempaa tietoa ja helposti sisäistettävä sisältö. Perustutkinnon ylläpitoon ja ammattitaidon kehittämiseen.
Koulutuksen sisältö
- Mitä tarkoitetaan systemaattisella asiakastyöllä ja sen johtamisella?
- Asiakaskohderyhmien ominaispiirteet ja niiden erilaiset tarpeet.
- Systemaattinen asiakastyö ja sen johtaminen
Avainsanat
asiakkuuksien johtaminen, asiakastyö, segmentointi
Kouluttajakuvaus
Henna Väätäinen on oikeustieteen maisteri ja varatuomari. Henna on onnistumishakuisen organisaation väitöskirjatutkija. Työurallaan Henna on toiminut mm. kehitysjohtajana, liiketoimintajohtajana ja kaupungin lakimiehenä. Henna on strategisen ajattelun ammattilainen, joka on työurallaan luonut kestävää johtamista, kasvua ja hyvinvointia. Strategisen työskentelyn, yritysten valmentamisen ja organisaation sisäisen kehittämisen kokemusta on kertynyt yli 20 vuoden ajalta. Hänen vahvuutenansa on kyky kuunnella, suunnitella ja johtaa muutosprosesseja hyödyntäen kouluttamista ja valmentavia metodeja. Kouluttajana Henna saa kiitosta käytännönläheisestä lähestymistavastaan.