Microsoft Planner on tehtävienhallintatyökalu, joka perustuu Leanin Kanban tauluun. Plannerin avulla tiimit ja käyttäjät voivat pitää asiat järjestyksessä nopeasti sekä työskennellä yhdessä vaivattomasti. Office 365:n To-Do hyödyntää Outlookin tehtäviä, mutta antaa niille täysin uuden käyttöliittymän ja ominaisuuksia.
Tavoite
Opit hyödyntämään Planneria ja To Do:ta omien ja yhteisten tehtävien hallintaan.
Kenelle
Koulutus soveltuu kaikille, jotka haluavat tehostaa tehtävienhallinnan osaamistaan. Koulutus ei edellytä aiempaa osaamista Plannerista tai To Do:sta.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa käytetään sen hetken uusimpia Microsoft Office 365-sovelluksia.
Koulutuksen sisältö
Miten käytät tehtäväsovelluksia
- Sovellusten avaaminen selaimella, Teamsin kautta tai mobiilissa
- Perustoiminnot, kuten tehtävien lisääminen ja määrittely
To Do – omat tehtävät, yksin tai kaverien kanssa
- Tehtävien teko ja valmiiksi merkitseminen
- Mitä nuo vasemman laidan eri luettelot ovat ja miten tehtäviä järjestellään niiden avulla?
- Tehtävän perusasiat, kuten määräpäivät, liitteet ja muistiinpanot
- Oman Päivän suunnittelu
- Vaiheiden lisääminen tehtävään
- Toistuvat tehtävät
Yhteistyö To Do:lla
- Tehtävien organisointi luetteloihin
- Luettelon jakaminen
- Tehtävien osoittaminen muille
- Itsellesi osoitettujen tehtävien löytäminen
- Sinulle jaettuun luetteloon pääsy
Planner – tehtävät organisoidusti
- Uuden suunnitelman luominen: säilöt ja tehtävät
- Tehtävien luominen ja tekijöiden määrittäminen
- Tehtävän suorittaminen ja eri merkinnät
Plannerin käyttö
- Viikkopalaverien suunnittelu
- Tapahtumien koordinointi
- Projektinhallinta
Avainsanat
Tehtävät, tehtävienhallinta, 365, Microsoft, Tehtävät