Työnantajakuvan sanotaan syntyvän teoista − organisaation sekä työntekijöiden ja -hakijoiden arkisissa kohtaamisissa. Työnantajakuvan luominen ja ylläpitäminen edellyttää systemaattista työtä, joka lähtee liikkeelle työntekijäkokemukseen panostamisesta. Valmennuksessa lähdetään liikkeelle tarkastelemalla työnantajakuvaa niin yksilö- kuin organisatorisesta näkökulmasta. Luvassa on myös työkaluja systemaattisen työnantajakuvan toteuttamiseksi.
Tavoite
Ymmärrät mistä työnantajamielikuva rakentuu ja millaista tekemistä niin työntekijäkokemuksen kuin työnantajakuvan edellyttää organisaatiolta nyt ja tulevaisuudessa.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu HR-henkilöstölle ja lähiesihenkilöille sekä kaikille työnantajakuvan äärellä työskenteleville.
Vaativuustaso
Taso 1: Perustaso – Osallistujalta ei vaadita aiempaa tietoa aiheesta.
Taso 2: Edistynyt taso – Yleisluontoisempaa tietoa ja helposti sisäistettävä oleva sisältö. Perustutkinnon ylläpitoon ja ammattitaidon kehittämiseen.
Taso 3: Kapeat ja syventävät aihealueet, jonkin verran erityiskysymyksiä.
Taso 4: Paljon syventävää tietoa ja erityiskysymyksiä.
Koulutuksen sisältö
Työnantajakuva syntyy teoista
- Työnantajakuva organisatorisesta näkökulmasta
Työntekijäkokemuksen vuorovaikutuksen, mielikuvien ja tunteiden summana
- Tulevaisuuden työntekijäkokemus
- Työntekijäkokemuksen rakentuminen yksilötasolla
- Työntekijäkokemuksen kohtaamispisteet
Työnantajamielikuvan rakentaminen ja johtaminen
- Tavoitteellisuus ja systematiikka
- Työntekijäkokemus johtamistyössä
Avainsanat
työntekijäkokemus, työnantajakokemus, työntekijämielikuva, työnantajamielikuva
Kouluttajakuvaus
Pauliina Pihlajaniemi toimii Psyconilla kehittämiskonsulttina ja esihenkilönä työskentelevä työskentelevä kasvatuspsykologi, jonka keskeisenä missiona on rakentaa parempaa työelämää ja johtamista. Hän työskentelee erilaisten organisaatioiden kehittämistehtävien parissa, joissa tavoitteena on vahvistaa johtamis- ja työyhteisötaitoja, osaamista sekä työkykyä.
Työnantajakuva ja työntekijäkokemus ovat Pauliinalle teemoja, joihin on tutustunut monesta eri kontekstista käsin; työskenneltyään itse erilaisissa organisaatioissa mm. myynnin, rekrytoinnin ja kehittämisen tehtävissä, huolehtiessaan työntekijäkokemuksesta esihenkilöroolissaan kuin tukiessaan asiakkaitaan työnantaja- ja työntekijäkokemuksen johtamisessa.