Facebook & Instagram är kraftfulla plattformar för att marknadsföra innehåll och i den här utbildningen får du lära dig hur du bygger funktionella och proffsiga annonser, oavsett om du vill ha besökare till din webbutik eller lägga till likes på dina sidor. Lär dig hur och vilken typ av annonser du ska göra, hur du riktar in en annons på en specifik målgrupp och kollar hur dina annonser fungerar.
Mål
Lär dig hur du skapar annonskampanjer. Du lär dig hur du gör annonser via Ads Manager och Business Tools. Du kommer också att lära dig hur du testar annonser med A/B-testfunktionen.
Målgrupp
Utbildningen kräver kunskap om Facebooks grunder i annonsering. Om du inte är bekant med ämnet rekommenderar vi att du går vår kurs ”Facebook och Instagram – Grunder i marknadsföring” först.
Version
Vi använder inte något specifikt program i kursen.
Innehåll
Marknadsföring på Facebook och Instagram
- Vad kostar annonsering på Facebook och Instagram?
- Kvalitetens inverkan på visningar och annonspris
- Tricks för att göra bättre annonser
Använda Ads Manager
- Editera annonser från Facebook eller Ads Manager
- Annonsstruktur: kampanjer, annonsuppsättningar och annonser
- Bygga kampanj och mål
- Skapa publik
Avancerad målinriktning
- Inriktning med hjälp av besökare av webbplats eller e-postadresser
- Skapa målgrupper från dina målgrupper
Vad ska man betala för marknadsföring?
- Hur mycket är det här? Annonspriser och kvitton
- Letar du efter billiga eller dyra mål? Finjustera vad du betalar för
- Är det bråttom med kampanjen? Hur man spenderar kampanjbudgeten snabbt
Nyckelord
Facebook, Instagram, marknadsföring, reklam, annons, konto, sociala medier, kommunikation, inlägg, intryck, annonshantering, publik, innehåll, verktyg för sociala medier, lead