Att hantera uppgifter på rätt sätt är en grundsten i att kontrollera det övergripande arbetet i en verksamhet. To do hjälper dig att effektivisera detta genom att ge en tydlig översyn av olika uppgifter samt vilka som tilldelats dem. Kursen utforskar programmets olika möjligheter att optimera planering och utförande.
Målsättning
Du kommer att lära dig att skapa och planera uppgifter inom To-do. Vidare går kursen igenom hur dessa uppgifter kan utformas, hur innehåll läggs till samt hur flera personer kan samarbeta i samma uppgifter.
Till vem
Kursen lämpar sig för den som vill effektivisera planering och genomförande av olika arbetsuppgifter inom en verksamhet, eller för de som bara vill lära sig programmets grunder. Ingen tidigare erfarenhet krävs.
Version
Den senaste versionen av To-do används i kursen.
Innehåll
Hur du använder To-do
- Hur du öppnar To-do i webbläsaren.
- To-do via Outlook eller Teams samt hur du kan nå dina uppgifter genom Planner.
- Hur du använder mobilappen.
Hantera uppgifter
- Skapa uppgifter och markera dem som slutförda.
- Hur fungerar de olika listorna och kolumnerna? Hur organiseras de på bästa sätt?
- Markera uppgifter som viktiga genom datum, bifogade filer och anteckningar.
- Skapa en att göra-lista för dagen.
- Lägga till ytterligare steg till en uppgift.
- Favorisera utvalda uppgifter samt hur du hittar dem.
- Upprepande/återkommande uppgifter.
- Markera och applicera kategorier.
Samarbete
- Organisera uppgifter i olika listor.
- Dela en lista.
- Tilldela uppgifter till andra medarbetare.
- Hitta uppgifter som tilldelats dig.
- Öppna listor som delats med dig.
Nyckelord
Uppgifter, uppgiftshantering, Att göra, To-do, samarbete, tidsoptimering