Miten varmistat, että tuottamasi sisältö on kaikille saavutettavaa, helposti kulutettavaa, tietoturvallista ja tavoittavaa? Saavutettavuuden huomioiminen parantaa markkinointisisältöjesi käytettävyyttä ja löydettävyyttä – kuluttajan rajoitteista riippumatta!
Tavoite
Sukella saavutettavuuden maailmaan ja opi tuottamaan markkinointisisältöjä, jotka ovat esteettömiä ja käyttäjien sekä hakukoneiden löydettävissä. Koulutuksen käytyäsi tiedät, mitä saavutettavuuteen liittyviä seikkoja sinunkin kannattaa huomioida digimarkkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Kenelle
Digitaalisen saavutettavuuden huomioimisesta on hyötyä aivan kaikille yrityksille ja organisaatioille – niillekin, joille saavutettavuusvaatimukset eivät ole toistaiseksi laissa määrättyjä. Kurssi sopii kaikille, jotka tuottavat työssään sisältöä digitaalisiin kanaviin.
Ohjelmaversio
Koulutus ei edellytä mitään tiettyä ohjelmistoa.
Koulutuksen sisältö
Miksi saavutettavuudesta pitää huolehtia?
- Kulutettavan sisällön vaikutukset ja mahdollisuudet
- Digipalvelulaki
- WCAG standardi
- Saavutettavuus ja laatu
Kuinka minä voin tehdä saavutettavaa sisältöä?
- Saavutettava sisältö on myös SEO sisältöä
- Metatiedot
- Esimerkkejä saavutettavasta sisällöstä
- Saavutettavan sisällön ABC, huolehdi ainakin näistä
Avainsanat
markkinointi, viestintä, sisällöntuotanto, saavutettavuus, esteettömyys, tietoturva, digipalvelulaki, WCAG, hakukoneoptimointi, digimarkkinointi, sosiaalinen media, verkkosivut
Kouluttajakuvaus
Riina Kruut on viestinnän ammattilainen, helposti lähestyttävä verkostoituja ja idearikas markkinointiyrittäjä. Hänelle on tärkeää saada koulutuksiin osallistujat innostumaan sosiaalisen median mahdollisuuksista, ja saada heidät luottamaan persoonalliseen viestintään sekä kykyynsä jakaa mielenkiintoisia tarinoita markkinoinnin tehostamiseksi. Riina on energinen, inspiroiva ja rohkaiseva kouluttaja, joka pyrkii tarjoilemaan koulutettaville aina viimeisimmän tiedon helposti ymmärrettävässä ja käytännönläheisessä muodossa. Riina ahkeroi markkinoinnin johtamisen ja koulutusten ohella tiiviisti myös erilaisten tekstien parissa sekä sparraa asiantuntijoita laadukkaaseen, vaikuttavaan ja tavoittavaan viestintään.