Sosiaalisen median mainokset eivät ole vain yksittäisiä mainoksia, vaan haluat räätälöidä ne yleisönsä mukaan maksimoidaksesi niiden tehokkuuden. Tämä onnistuu melkein kaikissa someympäristöissä rakentamalla mainoksen sijaan mainoskampanja, jossa voit kohdentaa eri yleisöille eri mainokset ja käyttää ”retaa” eli kohdentaa mainoksiasi aiemmalle yleisöllesi.
Tavoite
Koulutuksessa opit käyttämään edistyneitä mainostustyökaluja eri sosiaalisen median alustoilla, rakentamaan mainoskampanjoita, sekä ymmärtämään niihin kuuluvia elementtejä, sekä analytiikkaa. Koulutuksessa tutustumme edistyneeseen mainontaan Metan alustoilla (esim. Facebook & Instagram), sekä huomaamme miten samankaltaista onkaan mainostus LinkedInissä ja TikTokissa.
Kenelle
Koulutus soveltuu kaikille, jotka haluavat oppia saamaan enemmän näkyvyyttä ja mainostamaan sosiaalisessa mediassa Facebookin, Instagramin, LinkedInin ja TikTokin alustoilla. Osallistujalta toivotaan some-mainonnan perusteiden osaamista, esimerkiksi SOME-mainonta 1-kurssin suorittamisella.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa käytetään sosiaalisen median sovellusten nettisivujen kautta, erillisiä sovelluksia ei tarvitse asentaa.
Koulutuksen sisältö
Hyvät mainoskäytännöt
- Hyvän ja tavoitetta tukevan mainoksen anatomia
- Erilaiset tavat mainostaa
- Tärkeimmät sosiaalisen median mainonnan mittarit ja niiden seuranta
- Mainoksen kehittäminen saadun analytiikan perusteella
- Mainoskäytännöt ja herkkyys: syrjivä käytäntö, erityinen mainosluokka ja todellinen edunsaaja – mainonnassa onnistuminen on taitolaji!
- Mitä mainonta suunnilleen maksaa?
Mainoskampanjat
- Mainostyökaluihin pääsy Metan alustoilla, LinkedInissä ja TikTokissa
- Mainoskampanjoiden rakentuminen ja ymmärtäminen (silloinkin kun niillä on toinen nimi)
- Tavoitteellisen mainoskampanjan rakentaminen alusta loppuun
- Mainosten visuaalisen ja tekstisisällön luominen
- A/B testaaminen
- Mainoksen tulokset ja niiden tutkiminen
Avainsanat
mainoskäytännöt, mainonnassa onnistuminen, mainoskampanja, kustannukset, mainoskampanjat, Meta, LinkedIn, TikTok, Instagram, Facebook, tavoitteellinen mainoskampanja, mainosten visuaalinen sisältö, tekstisisältö, A/B testaaminen, avainsanat