Koulutuksessa käsitellään asiakaspalvelua koskevaa lainsäädäntöä, erityisesti hallintolain näkökulmasta. Webinaarissa käsitellään hyvää hallintoa osana palveluja. Lisäksi käsitellään viranomaisen velvollisuuksia ja asianosaisen oikeuksia. Koulutuksessa pohditaan myös tiiviisti, miten lainsäädännön minimivaatimuksista päästään kohti parasta asiakaspalvelua ja palvelukulttuuria. Mitä asiakkaan oikeudet tarkoittavat käytännössä? Kuinka vahvistamme asiakkaan oikeusturvaa?
Tavoite
Tavoitteena on varmistaa, että osallistujat ymmärtävät asiakaspalvelua koskevan lainsäädännön ja hyvän hallinnon periaatteet sekä osaavat soveltaa niitä käytännössä asiakkaan oikeusturvaa ja laadukasta palvelukulttuuria vahvistaen.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kunnissa asiakkaita palveleville ja hyvästä hallinnosta asiakaspalvelussa kiinnostuneille.
Koulutuksen sisältö
- Hyvä hallinto ja asiakaspalvelun perusta
- Hallintolain hyvän hallinnon periaatteet: palveluperiaate, viivytyksettömyys
- Hyvä kielenkäyttö
- Asianosaisen oikeudet ja viranomaisen velvollisuudet
- Lainsäädännön vaatimuksista kohti hyvän hallinnon mukaista asiakaspalvelua
Avainsanat
asiakaspalvelu, kunta, hallinto, palveluperiaate
Kouluttajakuvaus
Kouluttajana toimii HTM Tuuli Tarukannel Eduhouselta. Tuulilla on yli 20 vuoden kokemus julkishallinnon parissa työskentelystä, kouluttamisesta ja konsultoinnista. Tuulin erikoisosaamista ovat muun muassa kuntalaki, hallintolaki, julkisuuteen ja tietosuojaan liittyvät asiat sekä päätöksenteko.


English