Eikö aika riitä? Opi hallitsemaan omaa aikaasi tehokkaammin, minimoimaan keskeytykset ja suunnittelemaan ajankäyttöäsi.
Tavoite
Kurssilla opit tunnistamaan ja kiertämään ajanhukkaajat ja tyypillisimmät keskeytykset, sekä suunnittelemaan tehokkaasti oman ajankäyttösi. Koulutuksessa opitaan tehokkaita työmalleja ja kuullaan työvälineistä, joita oman ajan kontrollointiin tarvitset ja joilla voit tehdä yhteistyötä tiimisi kanssa.
Kenelle
Koulutus on suunnattu kaikille, joilla on haasteita ajankäytön hallinnan kanssa tai jotka tahtovat oppia tehostamaan omaa työskentelyään ja ajankäyttöään.
Ohjelmaversio
Koulutus ei edellytä mitään tiettyä ohjelmistoa, mutta koulutuksessa annetaan vihjeitä ajanhallintaa auttavista sovelluksista kuten Office 365, OneNote tai Outlook.
Koulutuksen sisältö
Pahimmat ajanhukkaajat
- Keskeytykset syövät työtehosi, näin eliminoit pahimman keskeyttäjän
- Sisäiset ja ulkoiset ajanhukkaajat
- Pois reagoinnista, kohti ennakointia
- Kiire vs. järkevä työskentely
Oman ajan hallinta
- Ajankäytön suunnittelu – näin pysyt kärryillä omassa ajankäytössäsi
- Päivittäinen ajanhallinta ja minuuttiaikataulujen mahdottomuus
- Miten aikataulutat aikaa ennakoimattomalle?
- Onko tehtävä tärkeä vai vain kiireellinen – ja mikä ero niillä on?
Tehokas työskentely
- Ajankäytön muuttaminen tehokkaaksi
- Tehokkaat työmenetelmät, mikrotyö ja pienten paussien hyödyntäminen
Organisoitu työskentely
- Tiedon löytäminen ja löydettäväksi tekeminen (myös muille)
- Tiedostot, tiedot ja paperit järjestykseen
- Muistiinpanojen teko ja järjestely
Sähköpostin hallinta
- Tehosta Outlookin viestien hallintaasi
- Tehokas tehtävien käyttö sähköpostin ja työn tehostajana
Ajanhallinta yhteistyössä
- Sovellukset joilla voit työskennellä yhdessä ja seurata työtä
- Tiedonjako tiimin kanssa
- Viestintä työkaverien ja tiimien kanssa
Avainsanat
Ajanhallinta, Ajankäyttö, Ajan säästö, Työaika, Outlook, OneNote, Keep, OneNote, Planner, SharePoint
Kurssilainen –
Olisin kaivannut enemmän näitä apuvälineiden ja niiden läpikäymistä vähän tarkemmin ja hitaammin. Esim. To do ja planner on itselleni entuudestaan tuntemattomia, vaikuttivat kyllä päteviltä omaan käyttöön ja tarpeeseen, mutta en kerennyt koulutuksen aikana niitä yhtään käymään läpi. Myös Trello ym. olisi voinut katsoa yhdessä. Ja nyt menee sitä omaa työaikaa sitten hukkaan kun näitä alkaa opettelemaan 🙂 Hyviä vinkkejä tuli outlookin ja teamsin käyttöön.
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Oikein hyviä asioita omaan työyhteisöön esim puhelin/älykello asia, miten häiritsee…. OneNote ja Outlook asioissa oli hyviä juttuja. Työpäivän suunnitteluun sain apua:)
Kurssilainen –
Erinomainen ja käytännönläheinen setti! Kiitos!
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Kiitos hyvistä eväistä 🙂
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Aihetta käsiteltiin monelta eri kantilta. Koulutukseen oli saatu mahdutettua paljon asiaa – ja koulutus oli silti selkä. Kouluttajaa ilo kuunnella; mukava tapa puhua ilmeikkäästi, asioiden esittäminen selkeästi ja ymmärrettävästi, sopiva topakkuus asioiden käsittelemisessä sekä jouheva rytmi (asia etenee, eikä suotta jää jaarittelemaan).
Kurssilainen –
Aihealue ja työkalut ovat tuttuja. Onneksi oli tuossa lopussa tuo To Do -appi. Meillä ei organisaatiossa ole enää softajakelussa OneNote2016:sta, joten tehtävien saaminen palaverimuistioista todo-toiminnon avulla omaan Office-kalenteriin ei toimi.