Koulutuksessa tutustumme Google Analytics 4 -seurantatyökaluun ja sen hyödyntämiseen verkkosivujen analysoinnissa ja kävijäseurannassa. Lisäksi käymme läpi käytännön vinkkejä kerätyn tiedon analysoimiseen.
Tavoite
Kurssin jälkeen ymmärrät Google Analyticsin perusteet ja osaat tulkita sen analytiikkaa perustasolla.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka suunnittelevat ja toteuttavat markkinointitoimenpiteitä verkossa ja haluavat tehostaa www-sivustojen seurantaa, mutta joilla ei ole Analyticsin aiempaa osaamista.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa käytetään uusinta Google Analytics 4 -versiota.
Koulutuksen sisältö
Mikä on GA4 ja miten se eroaa aiemmasta Analytics Universal versiosta?
Tärkeimmät ominaisuudet ja käsitteet
- Raportit
- Analyysit
- Tapahtumat & Konversiot
- Navigointi
- Hakuominaisuus
- Vinkit
- Tilit & verkko-omaisuudet
- Järjestelmänvalvonta
Raporttien käyttäminen, luominen ja muokkaaminen
- Ajanjakson muuttaminen
- Ulottuvuuksien hallinta
- Taulukoiden muokkaus
- Hakutoiminnot
- Tiedon vertailu
- Raportin lataaminen
Käyttötapausesimerkkejä
- Mitä muuttujia kannattaa erityisesti seurata?
- Sivuston tapahtumat?
- Mistä kävijät tulivat sivustolle ja käyttäjien kulku sivustolla
- Käyttäjien toiminta sivustolla?
- Keitä ja mistä käyttäjät ovat?
- Mitä käyttäjät hakevat sivustolta?
- Sivuston suosituimmat sivut
Avainsanat
Analytics, Google, Web-analytiikka, Kävijäseuranta, Hallintapaneeli, Raportti, Google Ads, sivustoseuranta, GA4