Miten kohtaat haastavassa elämäntilanteessa olevan asiakkaan? Miten voit motivoida ja sitouttaa asiakkaan oman tilanteensa edistämiseen? Miten voit tukea häntä oikea-aikaisilla palveluilla ja pitkän palvelupolun aikana? Hankalassa elämäntilanteessa olevien asiakkaiden määrä on kasvanut. Asiakasryhmän erityispiirteet on hyvä tunnistaa, jotta tulokselliset asiakasprosessit ovat mahdollisia.
Tavoite
Koulutus lisää ymmärrystäsi hankalassa elämäntilanteessa olevien asiakkaiden erityisyydestä. Pääset syventymään valmennusprosessin eri vaihtoehtoihin ja työtapoihin. Koulutuksessa saa konkreettisia työkaluja, joita käyttää tuloksellisesti asiakastilanteissa.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu työllisyyspalveluiden henkilöstölle sekä muille aiheesta kiinnostuneille.
Koulutuksen sisältö
Haastavat elämäntilanteet
Kohtaaminen ja vuorovaikutus
- Miten haastava tilanne näkyy asiakkaassa?
- Miten haastava tilanne näkyy asiakastilanteessa?
- Intuition merkitys
Motivoiva ja sitouttava menetelmä
- Puheeksi ottaminen ja rohkeus
- Valmentava työote
- Tulokselliset asiakastilanteet
Palvelut
- Oikea-aikaiset palvelut
- Onnistumiskokemusten merkitys
Avainsanat
vuorovaikutus, kohtaaminen, asiakastyö, työllisyyspalvelu
Kouluttajakuvaus
Kouluttajana toimii valmennustyön- ja osaamisen kehittämisen kouluttaja ja Senior Coach Terhi Vuoristo. Terhi on valmentanut asiakkaita sekä toiminut valmentajien esihenkilönä työllisyydenhoidossa yli 20 vuotta. Tällä hetkellä Terhi luotsaa Aluut Development-yritystään ja valmentaen asiantuntijoita, esihenkilöitä ja johtajia. Terhi yhdistää työssään käytännön kokemuksia sekä teoriaa.