Tässä Applied Skills koulutuksessa perehdytään Dynamics 365 Customer Insights – Data -työkaluun ja segmentoinnin luomiseen. Koulutuksessa syvennytään myös kuinka yhdistää organisaation tietojärjestelmät ja luoda asiakasprofiileja sekä liiketoimintasegmenttejä.
Tavoite
Opi luomaan ja hallitsemaan asiakassegmenttejä Dynamics 365 Customer Insights -työkalussa. Koulutuksessa opit yhdistämään asiakasprofiileja, luomaan mittareita ja segmenttejä, jotka auttavat ratkaisemaan liiketoiminnan ongelmia, parantamaan asiakasymmärrystä sekä hyödyntämään asiakasdatan potentiaalia liiketoiminnan kehittämisessä ja kohdennetussa markkinoinnissa.
Kenelle
Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka käyttävät tai aikovat käyttää Dynamics 365 Customer Insights – Data -työkalua asiakastiedon analysointiin ja segmentointiin. Koulutus sopii erityisesti asiantuntijoille, jotka haluavat syventää osaamistaan asiakasprofiilien ja segmenttien luomisessa.
Esivaatimuksena on perusymmärrys datan analysoinnista ja tiedonmallinnuksesta. Myös mallipohjaisen sovelluksen (Model-driven app) konfigurointikokemus on suositeltavaa.
Koulutuksen sisältö
Ingest data into Customer Insights – Data
- Ingest data using Power Query.
- Connect to an Azure Data Lake.
- Connect to a Microsoft Dataverse.
- Work with data sets.
- Learn about data refreshes.
- Export data.
Create a unified customer profile in Dynamics 365 Customer Insights – Data
- Learn how to create a Customer Insights – Data instance.
- Learn how to ingest data.
- Learn about data unification.
Work with Dynamics 365 Customer Insights – Data
- Configure searching and filtering indexes.
- Define relationships and activities.
- Work with measures.
- Use Customer Insights – Data.
Guided project – Create and manage segments with Dynamics 365 Customer Insights – Data
- Create a segment using customer profiles in Dynamics 365 Customer Insights – Data
- Generate insights on a segment
- Manage segments
Avainsanat
Microsoft Dynamics 365, Customer Insights, Segmentointi, Datan hallinta, Datan yhdistäminen, Asiakasprofiilit, Markkinoinnin kohdentaminen