Kurssilla opit suunnittelemaan ja hallitsemaan sosiaalista mediaa kokonaisuutena. Kurssi keskittyy sosiaalisen median sisältöjen ja markkinoinnin suunnitteluun, kanavien hallintaan ja huomioitaviin asioihin.
Tavoite
Kurssin tavoitteena on oppia tuottamaan sisältöjä suunnitelmallisesti ja tavoitteellisesti sekä hallitsemaan sosiaalista mediaa kokonaisuutena. Opit tekemään sosiaalisen median suunnitelman kanavakohtaisesti ja tunnistat tärkeimmät asiat hallintaan, vuorovaikutukseen ja kanavien ammattimaiseen sosiaalisen median kanavien ylläpitoon liittyen.
Kenelle
Kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita sosiaalisen median hallinnasta, sisältöjen suunnittelusta ja markkinoinnista. Kurssille osallistujien tulee olla perillä sosiaalisen median peruskäsitteistä ja -toiminnoista.
Ohjelmaversio
Kurssilla ei ole mitään tiettyä sovellusversiota.
Koulutuksen sisältö
Sosiaalisen median strateginen suunnittelu
- Tavoitteiden määrittely ja mittarit
- Kohderyhmän ja viestinnän suunnittelu
- Sisältöstrategian kehittäminen
Sosiaalisen median taktinen hallinta
- Kanavien valinta ja käyttö
- Sisällöntuotanto ja julkaisustrategiat
- Käyttäjävuorovaikutuksen hallinta
Sosiaalisen median mittaaminen ja kehittäminen
- Analytiikan hyödyntäminen ja raportointi
- Sosiaalisen median mainonnan tehokkuus
- Jatkuva kehittäminen ja oppiminen
- Saavutettavuuskriteerit
Sosiaalisen median hallinnan kokonaisuus
- Sosiaalisen median käyttöoikeudet ja vastuut organisaatiossa
- Yhteistyö muiden toimijoiden kanssa
- Kriisitilanteiden hallinta ja riskien ennakointi
Huomioitavia asioita sosiaalisen median hallinnassa
- Sosiaalisen median sisällön jakaminen ja seuranta
- Yhteistyö ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa
- Sosiaalisen median mainonta yhteistyössä vaikuttajien kanssa
- Tietosuoja ja eettiset kysymykset
Avainsanat
sosiaalisen median hallinta, sosiaalisen median suunnittelu, markkinointi, sisältöstrategia, tietosuoja, eettisyys