Menestyksekästä asiantuntijatyötä tehdään persoona edellä. Oma asiantuntemus kannattaa tuoda näkyväksi myös digitaalisissa kanavissa olemalla läsnä siellä, missä yleisösi viettää aikaa – sosiaalisessa mediassa. Koulutuksessa tutustutaan asiantuntijabrändin ja digitaalisen läsnäolon merkitykseen sekä suunnitellaan asiantuntijaviestintää.
Tavoite
Kurssilla opit tekemään suunnitelman, jonka avulla pääset asiantuntijabrändisi luomisessa hyvään vauhtiin ja saavutat haluamiasi viestinnällisiä tuloksia. Opit asettamaan sinulle sopivat tavoitteet ja valitsemaan tarpeeseesi parhaat kanavat. Tutustut omaäänisen ja persoonallisen viestinnän vaikuttavuuteen ja saat vinkkejä visuaaliseen yhdenmukaisuuteen sekä sosiaalisen median profiiliesi optimointiin.
Kenelle
Kurssi on tarkoitettu kaikille, jotka tekevät asiantuntijatyötä omalla persoonallaan. Olit sitten yrittäjä tai suuren organisaation asiantuntija. Kurssi sopii myös loistavasti alanvaihdosta haaveilevalle tai urallaan etenemistä suunnittelevalle. On hyvä, jos olet ennen kurssia tutustunut hieman sosiaalisen median eri kanaviin.
Ohjelmaversio
Koulutus ei edellytä mitään tiettyä ohjelmistoa.
Koulutuksen sisältö
Asiantuntijabrändi – vakuuttavaa ja vaikuttavaa viestintää!
- Mitä eroa on asiantuntijabrändillä, henkilöbrändillä ja työntekijälähettiläällä, ja miten asiantuntijabrändistä kasvaa ajatusjohtaja tai vaikuttaja?
- Mitä tarkoittaa social selling ja verkostoituminen?
- Miten määrittelen oman asiantuntijabrändini?
- Kuinka teen laadukasta asiantuntijaviestintää?
Digitaalinen läsnäolo ja työkalut siinä onnistumisen tueksi
- Kuinka otan asiantuntijaviestinnän osaksi jokapäiväistä tekemistä?
- Miten hallitsen tavoitteellisen asiantuntijaviestinnän suunnittelua ja rakennan sisältöstrategiaa?
- Kuinka tuotan kiinnostavaa ja innostavaa sisältöä?
- Hyvän tavan mukainen ja turvallinen viestintä.
Miten rakennan brändiäni eri sosiaalisen median kanavissa?
- Lyhyt katsaus suosituimpiin asiantuntijakanaviin: LinkedIn, Facebook, Instagram & Tiktok: asiantuntijan näkökulmasta.
- Kuinka valita itselle paras kanava ja miten päästä alkuun?
Avainsanat
Henkilöbrändi, Asiantuntija, Sosiaalinen media, Digitaalinen läsnäolo, Viestintä, Markkinointi, Etäkoulutus, Digikoulutus, Somekoulutus, Brändi, Spesialisti
Kouluttajakuvaus
Riina Kruut on viestinnän ammattilainen, helposti lähestyttävä verkostoituja ja idearikas markkinointiyrittäjä. Hänelle on tärkeää saada koulutuksiin osallistujat innostumaan sosiaalisen median mahdollisuuksista, ja saada heidät luottamaan persoonalliseen viestintään sekä kykyynsä jakaa mielenkiintoisia tarinoita markkinoinnin tehostamiseksi. Riina on energinen, inspiroiva ja rohkaiseva kouluttaja, joka pyrkii tarjoilemaan koulutettaville aina viimeisimmän tiedon helposti ymmärrettävässä ja käytännönläheisessä muodossa. Riina ahkeroi markkinoinnin johtamisen ja koulutusten ohella tiiviisti myös erilaisten tekstien parissa sekä sparraa asiantuntijoita laadukkaaseen, vaikuttavaan ja tavoittavaan viestintään.