Haluatko tietää, mikä on vuonna 2024 pysäyttävän ja arvoa tuottavan sisällön salaisuus? Tällä kurssilla opit, mitä sinun tulee ottaa sosiaalisen median sisällöntuotannossa huomioon, jos haluat erottua laadukkaalla, inspiroivalla ja tavoittavalla sisällöllä!
Tavoite
Tällä kurssilla opit, mikä sisällöntuotannossa ja suunnittelussa on merkityksellistä: millä tavoin valtavassa viestitulvassa saadaan oma yleisö pysähtymään ja mitä huomionarvoista sisällöntuotannossa on, kun puhutaan orgaanisesta ja maksetusta mainonnasta. Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen sinulla on loistavat edellytykset sisällön suunnitteluun ja toteutukseen sekä ymmärrät erilaisten sisältömuotojen merkityksen ja vaatimukset sosiaalisen median kanavissa.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu kaikille, joiden työpöydällä on sisältöjen tuottaminen ja suunnittelu – joko konkarina tai vasta-alkajana. Olit sitten yrittäjä tai palkkatyössä, mutta toimit myynti- tai markkinointitehtävissä, saat koulutuksesta loistavat vinkit toimialasta riippumatta! On eduksi, jos kurssille osallistuessasi sinulla on jo hieman kokemusta sosiaalisen median eri kanavista.
Ohjelmaversio
Koulutus ei edellytä mitään tiettyä ohjelmistoversiota.
Koulutuksen sisältö
Suunnitelmallisuus ja kohderyhmätuntemus
- Miten suunnittelen sisältöä, joka kiinnostaa yleisöäni ja erottuu joukosta?
- Mihin asioihin sisällöntuotannossa kannattaa panostaa?
- Mikä kiinnostaa, puhututtaa ja mihin reagoidaan vuonna 2024?
- Miten luon kuvitteellisen kohdeyleisön ja miten analysoin sisällöntuotannon onnistumista?
- Miten luon sisältöstrategian ja julkaisusuunnitelman?
Sitouttavat somesisällöt eri kanavissa
- Erilaiset kanavat ja sisältömahdollisuudet
- Erilaiset sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet ja strategiat
- Orgaaninen ja maksettu: miten vaikuttaa sisältöjen suunnitteluun?
- Miten huomioin tietosuojan, saavutettavuuden ja muut määrittävät tekniset asiat julkaisuissa?
Työkalut sisällöntuotannon onnistumisen tueksi
- Miten hallinnoin monikanavaista sisällöntuotantoa helposti?
- Lyhyt katsaus somekanavien omiin hallinnointityökaluihin: Meta Business Suite ja LinkedIn-ajastuksen tekeminen
- Lyhyt katsaus sisältöjen suunnittelutyöhön, näillä pääset pitkälle: Trello, ChatGPT, Canva
- Vinkki ja ideapankki!
Avainsanat
sosiaalinen media, sisällöntuotanto, julkaisusuunnitelma, sisältöstrategia, somekanava, sisältösuunnitelma, copywrite, kohdeyleisö, viestintä, markkinointi
Kouluttajakuvaus
Riina Kruut on viestinnän ammattilainen, helposti lähestyttävä verkostoituja ja idearikas markkinointiyrittäjä. Hänelle on tärkeää saada koulutuksiin osallistujat innostumaan sosiaalisen median mahdollisuuksista, ja saada heidät luottamaan persoonalliseen viestintään sekä kykyynsä jakaa mielenkiintoisia tarinoita markkinoinnin tehostamiseksi. Riina on energinen, inspiroiva ja rohkaiseva kouluttaja, joka pyrkii tarjoilemaan koulutettaville aina viimeisimmän tiedon helposti ymmärrettävässä ja käytännönläheisessä muodossa. Riina ahkeroi markkinoinnin johtamisen ja koulutusten ohella tiiviisti myös erilaisten tekstien parissa sekä sparraa asiantuntijoita laadukkaaseen, vaikuttavaan ja tavoittavaan viestintään.