Tällä kurssilla syvennymme huolellisesti Metan mainostyökaluihin, kuten: Meta Business Suite ja Ads Manager. Opit mittareista ja analytiikan hyödyntämisestä, jotta voit tehdä tulevaisuudessa yleisösi vieläkin paremmin tavoittavaa mainontaa!
Tavoite
Kurssin päätteeksi osaat luoda mainoksia sujuvasti ja samanaikaisesti Facebookiin ja Instagramiin, ymmärrät Metan mainoskäytäntöjä sekä tiedät mainonnan boostauksen ja tavoitteellisen mainoskampanjan perusperiaatteet.
Kenelle
Koulutus edellyttää Facebookin ja Instagramin mainonnan perusteiden tuntemista. Mikäli aihe ei ole tuttu, suosittelemme Facebook & Instagram – markkinoinnin perusteet-koulutusta ensin käytäväksi.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa ei käytetä mitään tiettyä ohjelmaversiota
Koulutuksen sisältö
Hyvät mainoskäytännöt
- Hyvän ja tavoitetta tukevan mainoksen anatomia Facebookissa ja Instagramissa
- Erilaiset tavat mainostaa Metan kanavissa
- Tärkeimmät sosiaalisen median mainonnan mittarit ja niiden seuranta
- Mainoksen kehittäminen saadun analytiikan perusteella
- Metan mainoskäytännöt ja herkkyys: syrjivä käytäntö, erityinen mainosluokka ja todellinen edunsaaja – mainonnassa onnistuminen on taitolaji!
- Mitä mainonta suunnilleen maksaa?
Meta Business Suite
- Facebook ja Instagram-julkaisujen mainostaminen
- Julkaisujen ja mainonnan ajastaminen
- Meta Business Suiten hallinnointi ja analytiikkatyökalut
Facebook Business Manager & Ads Manager
- Miten Business Manageriin ja Ads Manageriin pääsee?
- Miten Ads Managerissa kampanja rakentuu?
- Miksi luovien sisältöjen optimointi ja suunnittelu eri asetteluja varten kannattaa?
- Mitä Business Managerissa ja Ads Managerissa on hyvä seurata ja mitä toiminnallisuuksia sieltä löytyy?
- Katsotaan käytännössä:
- Raportointi
- A/B testaaminen
- Mainostenhallinta: Kohderyhmien luominen
- Mainostenhallinta: Kampanjat
- Tavoitteellisen mainoskampanjan rakentaminen alusta loppuun
Avainsanat
Facebook, Instagram, markkinointi, mainonta, mainos, tili, sosiaalinen media, some, viestintä, julkaisu, näyttökerta, mainostenhallinta, kohderyhmä, sisältö, sosiaalisen median työkalut, kampanja, klikkihinta, mittarit, analytiikka