Facebook ja Instagram ovat tehokkaita alustoja mainostaa sisältöä, ja koulutuksessa opit rakentamaan toimivia ja tehokkaita mainoksia, halusit sitten kävijöitä verkkokauppaasi tai lisää seuraajia sivuillesi.
Tavoite
Koulutuksessa opit miten rakennat hyvän mainoksen ja teet markkinointia. Opit luomaan mainokset mainoskampanjoina, joihin voi kuulua useita eri mainoksia. Tutustumme mainosten tekemiseen Facebookin Mainosten hallinnan (Ads Manager) ja Business-työkalujen kautta. Opit myös testaamaan mainokset Facebookin A/B-testitoiminnolla.
Kenelle
Koulutus edellyttää Facebookin ja Instagramin mainonnan perusteiden tuntemista. Mikäli aihe ei ole tuttu, suosittelemme ensin Facebook & Instagram – markkinoinnin Perusteet-koulutusta.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa ei käytetä mitään tiettyä ohjelmistoversiota.
Koulutuksen sisältö
Markkinointi Metan alustalla
- Mitä mainokset maksavat Facebookissa tai Instagramissa
- Laadun ja aiheen vaikutus hintaan
- Kikkoja parempiin mainoksiin
Mainosten hallinnan käyttö
- Mainosten hallintaan pääsy Facebookista tai Business Managerista
- Mainosten rakenne: kampajat, mainosjoukot ja mainokset
- Kampanjan rakentaminen ja eri tavoitteet
Edistynyt kohdentaminen
- Kohdentaminen nettisivukävijöiden tai sähköpostiosoitteiden perusteella
- Kohderyhmien luominen omista yleisöistäsi
Mitä markkinoinnista kannattaa maksaa
- Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit
- Tavoitteletko halpoja vai kalliita ihmisiä? Hienosäädä, mistä maksat
- Onko kampanjalla kiire? Näin kulutat kampanjan budjetin nopealla ajalla
- Onnistuiko mainoskampanja? Mainonnan seuranta
- Tutki ja analysoi tulokset
Edistyneet markkinoinnin työkalut
- A/B-testaus
- Mainosmallien luonti ja käyttö
Avainsanat
Facebook, Instagram,markkinointi, mainonta, mainos, tili, sosiaalinen media, some, viestintä, julkaisu, näyttökerta, mainostenhallinta, kohderyhmä, sisältö, sosiaalisen median työkalut, liidi