Tällä kurssilla laitetaan pohjatiedot kuntoon maksettua mainontaa varten Metan kanavissa. Tutustutaan kanaviin mainosalustoina sekä siihen, miten hyvä ja tavoittava mainos rakennetaan.
Tavoite
Tavoitteena on, että opit ymmärtämään onnistuneen sisällöntuotannon ja maksetun mainonnan periaatteita, ja osaat tehdä julkaisullesi simppelin mainoksen Facebook-sivulla ja Instagram-sovelluksessa, ja että sinulla on hyvät pohjatiedot jatkokurssille osallistuessasi.
Kenelle
Osallistujilta toivomme, että Facebook ja Instagram ovat vähintään perusteiltaan tuttuja. Suosittelemme jatkamaan perusteiden jälkeen jatkokurssille ja syventämään maksetun mainonnan osaamista!
Ohjelmaversio
Koulutuksessa ei käytetä mitään tiettyä ohjelmaversiota.
Koulutuksen sisältö
Kanavat ja yleisöt
- Mikä Meta? Mitä Metasta pitää ymmärtää? Mitkä sen toimintaympäristöt ovat ja miten se on kehittynyt vuosien saatossa.
- Facebook kanavana: missä tilanteissa toimiva markkinointikanava ja kenet tavoitetaan?
- Instagram kanavana: missä tilanteissa toimiva markkinointikanava ja kenet tavoitetaan?
- Mitä pitää laittaa kuntoon, että maksetun mainonnan voi aloittaa?
Mainonnan perusperiaatteet
- Miksi ja milloin sosiaalisen median mainonta kannattaa?
- Mitä eroa on orgaanisella sisältömarkkinoinnilla ja maksetulla mainonnalla?
- Miten opin ymmärtämään yleisöäni paremmin käyttämällä maksettua mainontaa ja mitä mahdollisuuksia mainonnan tulokset minulle tuovat?
- Katsotaan käytännössä: miten julkaisua boostataan Facebook-sivulta?
- Katsotaan käytännössä: miten julkaisua boostataan suoraan Instagram-sovelluksessa?
Tavoittavan sisällön suunnittelu
- Teknisen osaamisen lisäksi sisältö ratkaisee: millainen on hyvä mainos?
- Mikä mainonnassa ei toimi ja saattaa kääntyä sinua vastaan?
- Mainonnan psykologia: emme halua nähdä mainoksia, mutta silti yksilöllisyys vetää puoleensa
- Milloin maksettu mainonta kannattaa?
- Mitä asioita kannattaa mainonnassa kannattaa mitata ja mitä tuloksilla tehdään?
- Meta Business Suite pähkinänkuoressa: hallitse Metan kanavia samanaikaisesti, luo, mainosta, ajasta (tästä jatkamme jatkokurssilla eteenpäin!)
Avainsanat
Facebook, Instagram, Meta, markkinointi, mainonta, mainos, tili, sosiaalinen media, some, viestintä, julkaisu, kohderyhmä, sisältö, sosiaalisen median työkalut, yritystili, mainostili