Business Suite on työkalu, joka mahdollistaa Metan alustojen hallinnan yhdestä paikasta: voit samassa käyttöliittymässä luoda ja ajastaa tarinat, julkaisut, mainokset ja muutakin. Tässä koulutuksessa paneudumme Business Suiten käyttöön ja opimme hyödyntämään sitä julkaisujen ja muunkin tekoon.
Tavoite
Osallistuja oppii hallitsemaan Instagram- ja Facebook-sivuja käyttäen Meta Business Suitea. Tähän kuuluu teoriaa siitä, miten Facebook- ja Instagram toimivat ja millä periaatteilla niiden algoritmit toimivat, mutta myös käytäntöä siitä miten aikataulutat julkaisuja, tarinoita, keloja tai mainoksia Business Suiten kautta, miten rakennat erimuotoisia julkaisuja ja miten tutkit julkaisujen menestystä.
Kenelle
Koulutus soveltuu Facebookissa sivuja ylläpitäville henkilöille, jotka haluavat oppia lisää. Osallistujilta toivomme Facebookin peruskäytön osaamista.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa käytämme Facebook-yhteisöpalvelua selaimen ja mobiililaitteen sovelluksen kautta.
Koulutuksen sisältö
Business Suiten käyttö
- Miksi Business Suite ja miten sinne pääsee
- Facebookin ja Instagramin näkyvyys ja julkaisujen tehokkuus
- Mitä kannattaa tehdä ja mitä ei
Tehokkaat julkaisut Facebookissa
- Tykkäyksiä keräävien julkaisujen luominen
- Näin saat vuorovaikutusta julkaisuillesi
- Julkaisujen värittäminen emojeilla ja tunne/toimintatoiminnolla
- Julkaisujen tallentaminen luonnoksiksi
- Muiden osallistaminen merkitsemällä muita sivuja julkaisuihin
- Julkaisujen aikatauluttaminen Creator Studiossa tai Business Suitessa
Erimuotoisten julkaisujen teko
- Teksti- ja linkkijulkaisujen hyödyntäminen
- Kuvien julkaisu ja järjestely
- Julkaisun mukauttaminen erilaiseksi eri alustoille
Kikkoja julkaisuissa
- Sarjasta kuvia Instagram-karuselli
- Tunteet ja toiminnot – salainen kikka julkaisun elävöittämiseksi
- Sijantien käyttö julkaisuissa
- AB-testaaminen
Tarinoiden rakentaminen ja julkaisu
- Mikä on tarina ja kuinka tehokkaita ne ovat
- Millaista sisältöä tarinaan voi julkaista
Kelat ja videot
- Miten julkaisen kelan tai muun videon
- Asetukset
- Videon luominen Vimeon avulla
Avainsanat
Facebook, Yrityskäyttö, Sisältö, Sisällöntuotanto, Sosiaalinen media, Tarina, Stories