Muuttuva markkinointi ja liikkuvat yleisöt – kuinka luoda riittävän tavoittavaa orgaanista sisältöä? Sisältö ja yleisön tarpeet edellä tuotettu markkinointi on tehokas keino rakentaa brändin tunnettuutta sekä sitouttaa yhteisöjä. Inspiroivilla ideoilla, laadukkaalla suunnittelulla ja hyvällä tekniikalla sisältömarkkinointi saavuttaa takuulla sidosryhmäsi – niin somessa kuin vaikkapa verkkosivuilla tai paikallismediassa. Tule oppimaan, miten sisältömarkkinoinnilla saa tuloksia aikaan!
Tavoite
Opit hyvän sisältösuunnittelun ja pitkäjänteisen markkinoinnin merkityksestä sekä siitä, miten pienelläkin optimoinnilla voi olla suuri vaikutus. Somen sisältömarkkinoinnissa algoritmi on paras pelikaveri ja sidosryhmäsi palaute ohjaa vahvasti tekemistäsi. Koulutuksessa kasvatat ymmärrystäsi monipuolisesti eri markkinointimuotojen yhdistämisestä ja tekniikoista, jotka vievät kohti onnistumista!
Kenelle
Koulutus sopii sinulle, jos haluat saada neuvot ja niksit erilaisiin sisältömarkkinoinnin keinoihin, saada katsauksen sisällön optimoinnin hyviin käytänteisiin ja rohkaisua jatkuvan sisällöntuotannon tekemiseen.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa sinulta ei edellytetä mitään tiettyjä ohjelmistoja.
Koulutuksen sisältö
Sisältömarkkinoinnin perusajatus
- Markkinoinnin ABC
- Sopiva markkinointi-mix
- Tunne yleisösi
- Ratkaise, viihdytä, liikuta, opeta ja inspiroi
Suunnittelu, systemaattisuus ja sytyttävät sisällöt
- Kaavat onnistumiseen (REAN ja AIDA)
- Arvoa tuottavan, relevantin ja houkuttelevan sisällön suunnittelu
- Seuraa trendejä ja kuuntele yleisöä
- Sisällöllä kohdentaminen
Optimoi sisältöjäsi ja tiliäsi
- Erilaiset kuvasuhteet ja muut visuaaliset vinkit ja tehokeinot
- Saavutettava, eli myös hakukoneoptimoitu
- Hae vuorovaikutusta, saat kattavuutta
- Kokeneen copyn vinkit
- Hyvä profiili eri kanavissa (TikTok, Instagram, Facebook, LinkedIn-yrityssivu)
Onnistu orgaanisesti
- Miten onnistun somessa (TikTok, Instagram, Facebook ja LinkedIn-yrityssivu)
- Miten onnistun verkkosivuilla?
- Miten onnistun muissa medioissa?
Avainsanat
sisällöntuotanto, orgaaninen markkinointi, sisältömarkkinointi, sosiaalinen media, artikkeli, laskeutumissivu, suunnittelu, markkinointimix, yhteisö, brändi, brändimarkkinointi, viestintä, copywrite, visuaalinen sisällöntuotanto
Kouluttajakuvaus
Riina Kruut on viestinnän ammattilainen, helposti lähestyttävä verkostoituja ja idearikas markkinointiyrittäjä. Hänelle on tärkeää saada koulutuksiin osallistujat innostumaan sosiaalisen median mahdollisuuksista, ja saada heidät luottamaan persoonalliseen viestintään sekä kykyynsä jakaa mielenkiintoisia tarinoita markkinoinnin tehostamiseksi. Riina on energinen, inspiroiva ja rohkaiseva kouluttaja, joka pyrkii tarjoilemaan koulutettaville aina viimeisimmän tiedon helposti ymmärrettävässä ja käytännönläheisessä muodossa. Riina ahkeroi markkinoinnin johtamisen ja koulutusten ohella tiiviisti myös erilaisten tekstien parissa sekä sparraa asiantuntijoita laadukkaaseen, vaikuttavaan ja tavoittavaan viestintään.