Tällä kurssilla opit keinoja, miten voit parantaa ajankäyttöäsi Outlookin ja OneNoten avulla. Tutustut erilaisiin tapoihin, joilla voi priorisoida sähköpostia ja tallentaa tehtäväksi, määrittää kokouksille helpommin sopivan ajankohdan ja ylipäätään käyttää kalenteria tehokkaammin.
Tavoite
Koulutuksen jälkeen pystyt tehostamaan päivittäisten asioiden hallintaa sähköpostissa, kalenterissa ja päivittäisissä muistiinpanoissa.
Kenelle
Koulutus soveltuu kaikille Outlook ja OneNote -käyttäjille, jotka haluavat työkaluja päivittäisen työnsä aikatauluttamiseen ja helpottamiseen.
Ohjelmaversio
Tämä koulutus soveltuu Outlookin ja OneNoten 2013, 2016 ja 2019 Windows-versioille.
Koulutuksen sisältö
Hallinnoi viestejä tehokkaammin
- Keskity tärkeisiin keskusteluihin ohita epäolennaiset: Keskustelut sekä tyhjennä ja ohita toiminnot
- Helpota hallintaa viestiluokilla: kategorioiden käyttö
- Opi etsimään tehokkaammin: hakutoiminnot, lajittelut ja viestinäkymän hallinta
- Tallenna tärkeimmät haut: hakukansioiden käyttö
- Kansioi viestisi automaattisesti: kansioiden luominen, pikatoiminnot ja säännöt
Tehosta työskentelyä tehtävillä
- Aseta Outlook muistamaan puolestasi: seurantalippujen käyttö, viestin vieminen kalenteriin ja viestin muuttaminen tehtäväksi
- Luo tehtävälista tehostamaan ajankäyttöäsi: tehtävät, priorisointi ja selaus
Hallitse aikaasi kalenterilla
- Määritä tapaamiset oikein: yksityinen meno, toistuva tapaaminen, kokouskutsu
- Tehosta yhteistyötä kalenterien kautta: jaetut kalenterit, kalenteriryhmät ja käyttöoikeudet
- Luo kokouskutsu tehokkaammin: jaetut kalenterit eri näkymissä, resurssien varaaminen, jokainen kokous voi olla Online-kokous
Outlook verkossa, työpöydällä ja mobiilissa
OneNoten tehokkaan käytön perusteet
- Muistikirja, sivu, osa? Mitä OneNoten termit tarkoittavat ja miten kirjoitan muistiinpanoni
- Minne muistikirjani tallentuu ja eikö sitä itse voi tallentaa?
OneNote verkossa, työpöydällä ja mobiilissa
Kerää OneNoteen kaikki olennainen
- Arkistoi sähköpostit OneNoteen ja lisää niihin muistiinpanot
- Kokouksen sisältö talteen: linkitä kokousmuistiinpanot ja jaa ne osallistujille
- Arkistoi kuitit, tiedostot ja verkkosivut: ruudun kaappaus, valokuvat, liitteet ja tulosta OneNoteen
- Hallitse tehtäviäsi: tehtävälista tunnisteilla ja Outlook tehtävillä
Rakenna tiedoistasi yhtenäinen kokonaisuus
- Rakenna sivuista kokonaisuus: sivut, alasivut ja siirto osien välillä
- Vie osa omaksi muistikirjakseen ja jaa asiakirja
Yhteiskäyttöinen muistikirja
- Vaatimukset jaettuun muistikirjaan: OneDrive vs. SharePoint vs. verkkolevy
- Hallitse muutoksia: muiden tekemät muutokset ja versiohistoria
Avainsanat
Outlook, sähköposti, kalenteri, OneNote, muistiinpanot, ajankäyttö, ajansäästö, arkityö, työtehokkuus, kokoukset, kokous, tehtävä, tehtävälista, to-do
Kurssilainen –
Kiitos tauoista! Moni kouluttaja ei ymmärrä taukojen tärkeyttä.
Kurssilainen –
Enemmän kaipasin vinkkiä varsinaiseen ajan hallintaan, järjestelmien tehokäyttö kyllä tuohon auttaa
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Kurssilainen –
OneNoten jaetusta muistikirjasta olisin mielelläni kuullut enemmän (vai menikö kohta minulta vain ohi?)
Kurssilainen –
Erittäin antoisa ja napakka koulutus. Paljon oli jo entuudestaankin tuttua asiaa, mutta paljon myös uusia vinkkejä, jotka aion ottaa käyttöön työskentelyssäni. Erityisesti Outlookin tehtävien käyttö kalenterin kautta. Tälle löydän heti käyttöä 🙂
Kurssilainen –
Hyvä kokonaisuus. Outlookia olen käyttänyt paljon, mutta hyviä uusia vinkkejä sain siihen, miten Outlookia tehokkaammin. OneNote on minulle täysin uusi tuttavuus. Tulen kyllä sitä käyttämään tämän koulutuksen jälkeen. Kiitos hyvästä kurssista.
Kurssilainen –
Paljon tärkeää ja mielenkiintoista asiaa, selkeä rakenne etenemisessä. Perjantain viimeiset tunnit ei ehkä paras ajankohta näin tiukalle asialle. Vähän voisi vähentää asiaa ja rauhoittaa tahtia näin viikon lopuksi.
Kurssilainen –