Miten tavoittaa oikea kohderyhmä? Miten automatisoida osan rekrytointiprosessista? Miksi työnantaja- ja työntekijäbrändäys on niin tärkeää? Miten rakennan rekrytointimarkkinointisuppilon alusta loppuun kustannustehokkaasti?
Rekrytointimarkkinointi on yhä tärkeämpi työkalu huippuosaajien houkuttelemisessa ja kilpailukyvyn säilyttämisessä. Nykyaikaiset strategiat keskittyvät vahvan brändin rakentamiseen, tehokkaiden taktiikoiden hyödyntämiseen ja uusimpien teknologioiden omaksumiseen. Tässä koulutuksessa tutustutaan rekrytointimarkkinoinnin saloihin työntekijäkokemuksen kehittämisen työkaluna.
Tavoite
Koulutuksen tavoitteet:
- Ymmärtää rekrytointimarkkinoinnin tärkeys nykyisillä työmarkkinoilla.
- Tutustua nykyaikaisiin strategioihin työnantaja- ja työntekijäbrändin kehittämiseksi.
- Toteuttaa tehokkaita taktiikoita rekrytointisuppilon läpi, ehdokkaiden houkuttelemisesta palkkaukseen
- Hyödyntää teknologiaa ja automatisointia virtaviivaistamaan rekrytointiprosessia.
Kenelle
Koulutus sopii henkilöstöhallinnon ja rekrytoinnin ammattilaisille sekä johdolle.
Vaativuustaso
Taso 3: Kapeat ja syventävät aihealueet, jonkin verran erityiskysymyksiä.
Koulutuksen sisältö
Miksi rekrytointimarkkinointi on tärkeää?
Brändin rakentaminen
Työnantajabrändäys: Organisaatiokulttuurin, arvojen ja ainutlaatuisen myyntivaltin (USP) määritteleminen.
- Työntekijäbrändäys: Työntekijöiden voiman hyödyntäminen yrityselämän ja aitouden esittelemiseen.
Ehdokkaiden houkutteleminen
Hakijoiden muuttaminen työntekijöiksi
Menestyksen mittaaminen
Teknologia ja automatisointi
- Tekoäly (AI) rekrytoinnissa: Chatbotit, ehdokkaiden seulonta ja mielipideanalyysi.
Case-tutkimukset ja parhaat käytännöt
Yhteenveto
Avainsanat
sosiaalinen media, digimarkkinointi, työntekijäbrändäys, työnantajabrändäys, kotisivut, maksullinen mainonta, hakukoneet, uutiskirje, automaatio, tekoäly
Kouluttajakuvaus
Rami Salomaa
- Euroopan komission markkinointistrategisti
- Tekoälyn asiantuntija
- Vaikuttajamarkkinoinnin expertti
- Henkilöbrändäyksen erikoisosaaja
- LCF Life Coach® I Ratkaisukeskeinen valmentaja
- Sosiaalisen median pioneeri
- Vaikuttamispsykologian opintoja
- Yli 15 vuoden kokemus digimarkkinoinnista
- Yli 100 asiakasyritystä
- Yli 1200 koulutettua henkilöä
Rami on toiminut modernin markkinoinnin parissa yli 15 vuotta. Hän on kouluttanut tuhansia ihmisiä ja satoja yrityksiä. Hän on myös Euroopan komission markkinointivalmentaja ja hänen asiakkainaan on yli 1000000 seuraajan some-vaikuttajia, kansainvälisiä pörssiyhtiöitä, pienyrittäjiä ja myös yksityishenkilöitä.
Viimeisen vuoden ajan hän on tutkinut ja toteuttanut tekoälyä markkinoinnissa. Hänen otteensa valmennuksissa on helposti ymmärrettävä ja käytännönläheinen.
Asiakaspalautteet:
Ramin rento mutta asiallinen tyyli valmentajana tekee vaikutuksen. Hän on idearikas, innostava ja ajatuksenkulku on ihailtavan lennokasta ja laaja-alaista, ”boksin” ulkopuolelta katselua. Rami löytää toisen puheesta ne tärkeimmät pienet tiedonmuruset, joita hiomalla tulee timantteja. Ehdottomasti suosittelen muille valmentajille, jotka tarvitsevat valmennusta somen tai brändäyksen saralla!
Mielenkiintoinen henkilöbrändäys – koulutus 🔥Vahva suositus tähän koulutukseen, jossa pääsi tutustumaan helposti ja ymmärrettävästi uutta aluetta. Ramilla on rento ja helposti lähestyttävä tyyli pitää koulutusta, jossa kaikki tuli kuulluksi ja huomioiduksi. Ja aihe tuli käytyä hyvin läpi. Aika meni kuin siivillä.
Oli kyse sitten yksityishenkilöstä, ryhmästä tai yrityksestä, Rami osaa löytää oikeat kanavat, tavat ja teknologiat parantaa näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Ramilla on kyky kanavoida ajatuksensa noviiseille kansantajuisesti, ja silti riittävä tietotaito vakuuttamaan kokeneempikin kettu kokeilemaan uusia, kokeilemisen arvoisia asioita.
Nykypäivän kilpaillussa yritysmaailmassa henkilöbrändi on välttämätön. Suosittelen lämpimästi Ramia hänen asiantuntemuksensa vuoksi. Ramin avulla LinkedIn-profiilistasi tulee tehokas työkalu ammatillisten tavoitteidesi saavuttamiseen. Hän kiinnittää huomiota tärkeisiin yksityiskohtiin, mikä tekee hänestä arvokkaan resurssin kaikille, jotka haluavat erottua alallaan.